verksamhetsberättelse 2004

Ett händelserikt år…

styrelse
Styrelsen har sedan förra årsmötet haft tre möten och bestått av: Ordförande: Lotta Korths
Sekreterare: My Håkansson
Kassör: Micke Korths
Suppleanter: Matilda Grahm och
Mattias Jolfsson (avgick i maj 2004)
Revisorer: Ulf Karlsson och
Lars Sjödahl
Valberedning: Hampus Boo (ordf.) och Anders Selmquist

REPRESENTATION
27 mars: Micke representerade föreningen på Svenska Taido-förbundets årsmöte i Uddevalla.

marknadsföring
Marknadsföringen inför vårterminen var sporadisk. En del affischer sattes upp och foldrar delades ut till vänner samt på Sim- & Sporthallen. Resultatet var därför inte så bra. ...Inför höstterminsstarten anordnades en affischeringstur där Anders, Dina, Matilda, Micke, Mustafa och My cyklade runt och delade ut flygblad på Långaröd och östra Lerberget. De avslutade med glass på Kvickbadet och en japansk middag med föreningens ordförande, Lotta, och maskot, Neo (7 mån), i Nyhamn.
...Nybörjarstarten blev bra med 16 nya taidokas. Totalt 29 provade på.
...Den 3 augusti var det premiär för kampjujutsu. Flera medlemmar har tränat både taido och kampjujutsu under terminen. 7 har enbart tränat kampjujutsu. Totalt 25 provade på.

ARTIKLAR & ANNONSER
15 april: Stor artikel på sporten i Helsingborgs Dagblad om taido och våra medlemmars första stora tävling. Bra färgbilder.
...Annons i HD, Höganässidan, 22 augusti.
...Annons på Lunarstorm 25 augusti-12 september med länk till vår nya webbplats (192 länkade besök).

WEBBPLATS
Under sommaren skapades klubbens webbplats kampidrott.se av Micke.

UPPVISNINGAR
10-11 september: Kampkonst-uppvisningar med bl.a. taido och kampjujutsu på Friskvårdsmässan i Sim- & Sporthallen.
...16 september: Anders visade helt själv upp taido på invigningen av Brukshallen, Bruksskolans nya gymnastiksal. Bra initiativ!
...18 september: Japansk afton med två uppvisningar (+japansk film, te och snacks) i nya Brukshallen på Kulturnatten i Höganäs.

träning & gradering
Under våren hölls för andra terminen juniortaido som elevens val i Bruks-skolans regi. Micke var anställd som instruktör. Önskemål om fortsättning till hösten fanns från skolan, men p.g.a. studier kunde vi tyvärr inte ställa upp med instruktör.
...Glädjande är att vi våren 2005 kunnat starta upp juniortaido i föreningens regi, med Lolo och Micke Stjernquist som instruktörer assisterade av Anders, Dina och Hampus.
...Under höstterminen har vi startat kampjujutsu för att komplettera föreningens utbud med efterfrågad "brukskamp". Kampjujutsu är ett sparringbaserat självförsvarssystem, även lämpligt för tävling i t.ex. combat.
...Lotta och Micke har båda tidigare tränat kampjujutsu (vid sidan av taidon) i Örebro, är utbildade C-instruktörer och graderade till 3 resp. 1 kyu. Micke har även tävlat i Sport Jiu-Jitsu (4:a på WKF World Cup 2000) och combat (bl.a. VM-brons 2003).
... Vi har under hösten haft fyra extraträningar för fortsättnings-gruppen. Dessa har varit friträningar med syfte att träna lag och tävling. ...18 december: Terminsavslutning med Klubbmästerskap & middag med videovisning av årets bravader. På KM:et tog Matilda guld i hokei, My silver och Adam brons. Louise tog guld i jissen, Micke S silver och Athir brons. Hederspriset, taido no kokoro 2004, gick till Anders, som förutom att han bara missat en enda träning visat på god taidoanda genom att själv ta initiativet till och genomföra en taidouppvisning vid invigningen av nya Brukshallen.
...Under året har 16 ungdomar och 5 vuxna graderat i taido för Ulf Karlsson sensei.

dojon & föreningens materiel
Vi har köpt en Panasonic NV-GS15 digitalvideokamera och tillhörande stativ, en komplett förbandsväska och 10 handmittsar.
...Två prova-på-uppsättningar med benskydd och handskar har dessutom köpts in till kampjujutsun.
...På hösten kom slutligen de svenska taidodräkterna.

utbildning, läger ...
9-11 april: Påskläger i Malmö. Alexander, Lotta, Matilda, Micke, Mustafa och My tränade taido, medeltida fäktning och ESDS för fullt tillsammans med taidokas från Danmark, England, Finland och Sverige.
...21-23 maj: My, Matilda och Lotta var i Malmö på Damläger med världsmästarinnan Maya Tabata.
...30 maj: Kampidrottsgala i Helsingborg, som terminsavslutnings-utflykt.
4-7 juli: Micke deltog på STFs sommarläger i Stockholm med Yoshimi och Makoto Kudo sensei, som presenterade nytt japanskt standardutförande av hokei på shinsa (gradering).
25 juli: Micke och Lotta gästade det internationella jujutsulägret i Lund.
16-17 oktober: Adam gick instruktörsutbildningen taidoforum steg 1 i Stenungsund.
25 oktober: Lotta och Micke höll självförsvar för tjejer på fritids-gården, Nyhamnsläge
13-14 november: Lotta deltog på brunbältesläger för Ulf Karlsson sensei i Malmö.

... & tävling
Förutom att samla kunskap på läger har vi gjort det genom tävling. Under året har 18 medlemmar deltagit i upp till 6 tävlingar. Förutom all erfarenhet, efter fantastiska prestationer av alla deltagare, har vi bärgat: 10 guld, varav två i lag, 7 silver, varav två i lag och 6 brons, varav ett i lag. Det kan man se som ett tecken på att Kullen Kampidrotts-förenings taido håller en hög klass. ...28 mars: Taikeis Öppna Mästerskap, Uddevalla. 15 medlemmar gav sig ut på sin första stora tävling tillsammans. Lotta körde en bil och så hyrde vi en minibuss. I yakusoku sotai (skapad kamp) deltog vi med fyra lag och dominerade helt; guld, silver och brons. Micke tog silver i jissen (kamp).
...24 april: Orustpokalen, Henån. Micke och Lotta deltog från Kullen KIF. Lotta gick flera bra matcher och slutade på en fjärdeplats i jissen. Micke tog silver i hokei (form).
...15 maj: Taido SM, Göteborg Då damlandslagets tränare önskade att vårt hokeilag, med Lotta, My och Matilda, skulle delta fick de två sistnämnda dispens. De gjorde bra ifrån sig. Det gjorde även Lotta, som återigen fick gå många mycket bra matcher. Bl.a. var hon mycket nära att besegra både SM tvåan och trean. Magnus deltog i både individuell och lagjissen (tillsammans med Micke och Lotta) Micke tog silvermedaljen i jissen.
...14 november: Öresundsmäster-skapet, Malmö. Matilda tog guld och Louise brons i hokei 0-5 kyu. Lotta tog guld i hokei 3-1 kyu. Lotta tog även guld i jissen 3-1 kyu dam. Magnus tog guld och Mustafa brons i 3-1 kyu herr. Micke Stjernquist vann jissenklassen 0-5 kyu och Matilda tog silver. Kullen Kampidrottsförening erövrade den stora vandringspokalen för bästa klubb!
...20 november: Kauko Cup, Stenungsund Lotta tog silver hokei dam 2kyu+, Adam brons i hokei 0-5 kyu och Micke brons i jissen herr 2 kyu+.
...4 december: Sensu Dojo Julcup, Strömstad. Guld i laghokei (Lotta, Matilda, My, Adam, Micke). Silver i yakusoku sotai, (Matilda, Adam, Micke). Matilda tog guld i jissen, dam, 5-3 kyu. Adam tog brons i jissen, herr, 4-3 kyu. Micke tog guld i hokei och jissen, herr, 2 kyu+. I finalen besegrade han tvåfaldiga, och regerande, Europamästaren Kristian Hellberg! Mustafa, My och Lotta gjorde mycket bra ifrån sig. Peter körde (en av de två bilarna), filmade och servade de tävlande.
...Dessutom arrangerade vi, som sagt, Kullen KIF:s andra klubbmäster-skap med 12 deltagare i hokei och jissen. Med mottot "tävling är träning" har målet varit att få så mycket erfarenhet som möjligt, träffa nya och gamla taidovänner och ha roligt. Det har vi verkligen lyckats med!

sidinnehåll:
>styrelse