verksamhetsberättelse 2002

Den första oktober 2002 bildade Micke och Lotta Korths, tillsammans med några vänner, Kullen Kampidrottsförening (Kullen KIF).
...Då ett medlemskap i något riksförbund efterfrågades av kommunen föll det sig naturligt för föreningen att söka medlemskap i Svenska Budoförbundet. Ansökan fylldes i och skickades tillsammans med stadgar, protokoll från första mötet (då föreningen bildades och en interimsstyrelse valdes) och en kopia på huvudinstruktörens graderingsbevis. Föreningen bestod då av 10 medlemmar, varav de flesta passiva, vilket var ett minimiantal för att bli antagna som medlemmar i Svenska Budoförbundet. Sedan var det bara att betala medlemsavgiften på sammanlagt 560 kr för 2002. ...Kullen Kampidrottsförening invaldes 2002-11-15 som medlem i Svenska Budoförbundet, och därigenom även Riksidrottsförbundet. Det kändes högtidligt. Två veckor senare damp det ned en ny faktura med medlemsavgiften för 2003 ...

^
  Interimsstyrelsen rapporterade vidare att tiden sedan föreningens bildande 1 oktober 2002 till årets slut ägnats åt förberedelser inför nybörjarstarten 13 januari 2003.
...Dessutom har Micke & Lotta Korths representerat Kullen Kampidrotts-förening på taido-SM i Uddevalla, 14 december. Där tog Micke brons i hokei (form) och silver i jissen (kamp). Föreningen deltog även med en yakusoku sotai (kreativitet) tillsammans med Ulf Karlsson från Malmö Taidoförening Saidaimon.
...Efter taido-SM hölls ett möte där Kullen Kampidrottsförening även valdes in i Svenska Taidoförbundet.

^